Nieuw platform coligo gelanceerd
Coligo Messenger & REACH
De eerste apps van het nieuwe Coligo GRID zijn Messenger en REACH. Beide applicaties zijn op dit moment beschikbaar in Beta en kunnen gebruikt worden door alle Managed Voice en Managed Mobile klanten van Voicedata. De apps zijn te downloaden in de App Store en de Play Store. In de komende maanden komen hier nog meer GRID-applicaties bij, die tezamen een geïntegreerd systeem voor bedrijfscommunicatie gaan vormen. Zakelijke telefonie blijft belangrijk, maar het kan zo veel beter en makkelijker!
De twee apps zijn natuurlijk kosteloos, maar alleen klanten van Voicedata kunnen gebruik maken van de voordelen. Beide zijn namelijk gekoppeld aan ons een Managed Voice gebruiker.
Coligo Messenger
Coligo Messenger is de smartphone applicatie om te chatten en foto’s, video’s en locaties met hen deelt. Omdat de Messenger App binnen het platform draait zijn alle collega’s meteen toegevoegd in de contactenlijst en is hun ‘presence’ informatie ook te zien. Zo is snel en makkelijk te zien of de collega telefonisch beschikbaar is, ingelogd is in de app of bijvoorbeeld niet gestoord wil worden. In de komende maanden zal ook een softphone beschikbaar worden gemaakt en wordt videobellen als optie toegevoegd.
Coligo REACH
In Coligo REACH is de bereikbaarheid in te stellen. In REACH kunnen verschillende profielen worden aangemaakt op basis van tijden en dagen. Deze vormen vervolgens een standaard weekconfiguratie, die op elk moment kan worden gewijzigd via een widget. Een profiel ‘Lunch’ kan bijvoorbeeld handig zijn om tijdens etenstijd naar de voicemail te routeren, terwijl een ‘Vergader’-profiel gebruikt kan worden om alle gesprekken door te sturen naar een bepaalde collega.
Daarnaast is het ook mogelijk om een selectie te maken op basis van contact(groep)en. Hiermee is een scheiding te maken tussen privécontacten en zakelijke contacten. Zo weet je zeker dat dat ene belangrijke privételefoontje wel doorkomt, ondanks je ‘Vergader’-profiel.
Naast de bereikbaarheidsinformatie zijn ook alle functionaliteiten uit de applicatie DASH geïntegreerd in REACH. Het data- en belverbruik zijn in te zien, voicemailberichten zijn te beluisteren en het afzendernummer is eenvoudig en snel te wijzigen. Daarnaast wordt het nog eenvoudiger om je aan te melden op de nodige wachtrijn. Inbellen op de centrale wordt verleden tijd.