Smart IVR voor klantenservice

Een SMART IVR optimaliseert je bereikbaarheid, handel automatisch vragen af en routeer slim!

  • Keuzemenu op basis van spraak
  • Handel calls automatisch af
  • Gratis inbegrepen bij onze dienst MKB Compleet

Meer over SMART IVR Plan een demo

SMART IVR

Ons SMART IVR-systeem biedt intuïtieve functies die eenvoudig kunnen worden aangepast aan de workflow van jouw bedrijf

Smart IVR cases

Hoe werkt een Voicebot in de praktijk? Bekijk onze businesscases!

De smart IVR oplossing die wij bieden beschikt over een prachtige API waardoor je eenvoudig verschillende databases, CRM/ERP en andersoortige systemen kunt koppelen en integreren. Hierdoor routeer je  binnenkomende gesprekken op basis van database informatie naar de juiste personen.

Smart IVR database routing

Ontvang je veel binnenkomende gesprekken en lopen de wachttijden op? Gebruik de functie call deflection van onze Smart IVR en vraag bellers of het gesprek naar Whatsapp mag worden verplaatst. Hierdoor creëer je rust op jouw klantenservice en maak je communicatie met klanten planbaar.

Whatsapp Call deflection

Door het inzetten van een smart IVR beschik je over een virtuele assistent die binnenkomende gesprekken routeert naar de juiste personen of afdelingen en eventueel terugbelnotities maakt en verstuurt zonder menselijke tussenkomst. De smart IVR is volledig, meertalig, spraakgestuurd en trainbaar.

Smart IVR telefonist(e)

Wat is een SMART IVR?

Een Smart IVR staat voor Smart Interactive Voice Response. In Nederland kennen we de term IVR als keuzemenu in een telefooncentrale.

SMART IVR (Interactive Voice Response) is een slimme technologie die ervoor zorgt dat de telefonische interactie tussen klanten en bedrijven zo soepel mogelijk verloopt. Onze oplossing maakt gebruik van spraakherkenningstechnologie en machine learning-algoritmen om gesproken woorden om te zetten in begrijpelijke tekst en aanvullende informatie zoals locatie- of accountgegevens te herkennen. Op basis van deze input kan de oplossing automatisch bepaalde acties uitvoeren of doorverwijzen naar de juiste persoon binnen het bedrijf.

Waarom kiezen voor SMART IVR?

Wanneer je kiest voor SMART IVR-technologie van Voicedata, bespaar je uzelf niet alleen kostbare werktijd maar maakt klanttevredenheid ook een grote sprong voorwaarts. Voor 80% van alle contactmomenten wordt uiteindelijk dezelfde informatie gevraagd of afgehandeld. Dit is zonde van tijd die beter besteed kan worden aan complexere vraagstukken. Door automatiseren creëer je meer focus op servicegerichte processen, waarin menselijke interactie centraal staat zoals persoonlijk advies, expertise delen en proces optimaliseren.

Hoe werkt SMART IVR?

Het SMART IVR-systeem van Voicedata werkt aan de hand van spraakherkenning. Wanneer een klant belt, wordt er gevraagd om de juiste afdeling te kiezen door middel van het inspreken van verschillende commando’s. In plaats van tijd verspillen aan het doorschakelen tussen verschillende afdelingen of de wachtrij, krijgen je klanten snel en gerichte informatie dat bijdraagt aan professionele klantbeleving.

Met de uitgebreide mogelijkheden binnen onze SMART IVR technologie is het ook mogelijk om afspraakbeheer in te zetten en bepaalde diensten of informatie via sms of mail te versturen ingeval alle medewerkers al telefonisch in gesprek zijn. Dit verhoogt niet alleen efficiëntie maar ook opent nieuwe interactieve en gepersonaliseerde communicatiekanalen.

SMART IVR zorgt voor meer klantervaring zowel online als offline waarbij verwachtingen worden overtroffen doordat klanten eenvoudig toegang hebben tot belangrijke gegevens en informatie kunnen verkrijgen die nodig is voor verdere afhandeling of een volgende aankoop.

gratis advies van Xander

Xander Dekker is specialist zakelijke communicatie en adviseert dagelijks  organisaties bij het kiezen van de juiste oplossing.

Boek een meeting met Xander

Waar kan SMART IVR voor gebruikt worden?

SMART IVR-oplossingen zijn geschikt voor verschillende sectoren en doeleinden. Hier zijn slechts een paar voorbeelden:

  • Klantenservice: Alle vormen van klantenservice en het beantwoorden van standaard vragen of het verplaatsten van een gesprek naar Whatsapp zodat je meer tijd hebt
  • Financiën: Rekeninginformatie verschaffen, betaling opnemen en transacties volgen
  • Gezondheidszorg: Patiënten kunnen afspraken plannen of wijzigen, hun rekening betalen en medische resultaten ophalen
  • Retail: Informatie over bestellingen (betaling en leveringsstatus)
  • Technologie: technische ondersteuning bieden aan klanten die problemen hebben met software of hardware

Gratis Voicedata Smart IVR?

Heb je interesse gekregen in onze SMART IVR-oplossingen? We vertellen je graag nog veel meer over deze intelligente en complete voice-technologie, welke verschil kan maken in uw bedrijfskritische processen.

Voicedata levert namelijk geheel gratis een SMART IVR bij haar telefoniediensten. Ideaal voor jouw organisatie en ervaar een ongekende toevoeging aan je klantenservice. Kies ook voor een slimme investering door een verbeterde klantenservice en efficiëntere bedrijfsvoering!

Ontvang informatie

Interesse? Contacteer ons!

Sluit jij je, net als deze bedrijven, ook aan?

Klant worden

Daarom SMART IVR

handel automatisch telefoongesprekken af
Een SMART IVR zorgt ervoor dat je automatisch veelgestelde vragen beantwoord zonder menselijke tussenkomst. Dit bespaart veel tijd en geeft jouw medewerkers meer ruimte en rust tijdens het werk.

koppel SMART IVR aan Whatsapp
Gesprekken die je ontvangt op je SMART IVR kun je deflecten naar Whatsapp. Dat wil zeggen, de intelligente bot zorgt ervoor dat de beller de vraag krijgt of het gesprek verder kan worden gevoerd via Whatsapp. Dit maakt klantcontact ultiem planbaar!

24 x 7 telefonisch bereikbaar
Een SMART IVR zorgt ervoor dat je 24 x 7 telefonisch bereikbaar bent voor jouw klanten! Binnenkomende gesprekken handel je automatisch af of bij wat lastigere vragen verplaatsten we de conversatie naar Whatsapp en pak je het de volgende dag op via dat kanaal.

Inloggen