bij Voicedata staat service en support voor klanten centraal, wij helpen onze klanten graag goed, snel en zonder kosten. Om het nog eenvoudiger te maken hebben wij een WIKI waarin alle applicaties, tools, instellingen, configuraties en handledingen online, 24 x 7, staan omschreven
Overzicht actuele storingen
Wij onderzoeken op dit moment meldingen vanuit onze monitoring over problemen op ons IMS-platform. Waardoor eindgebruikers in veel gevallen automatisch zullen overschakelen via 2G, waardoor gesprekken nog steeds tot stand komen. Wel kan de oproepopbouwtijd iets langer zijn dan gebruikelijk. Daarnaast is er bij gebruik van 2G tijdens een gesprek geen dataverkeer mogelijk. Naar schatting kan ongeveer 20% van de gebruikers hier hinder van ondervinden op nieuwe calls.
Wij onderzoeken deze meldingen met het grootste belang en zullen u rond 12:45 voorzien van een nieuwe update.
Overzicht gepland onderhoud
In de nacht van dinsdag 1 tot en met woensdag 3 juli zal onze leverancier KPN Mobiel onderhoud uitvoeren in de hieronder genoemde gebieden op hun mobile netwerk. Zij starten om 0:00 uur met de werkzaamheden en zij verwachten dat deze voor 5:00 uur zijn afgerond.
1 juli : Regio Rotterdam
2 juli : Regio Amsterdam
3 juli : Regio Arnhem
Klik op de link voor de overzichtskaart van de regio's (https://service.enreach.com/wp-content/uploads/2025/06/kaart-van-nederland.png
)
Het is mogelijk dat de mobiele dekking wordt overgenomen door aangrenzende zendmasten, mits deze aanwezig zijn en hun signaal sterk genoeg is. Op de gespecificeerde gebieden zal een verslechtering van de signaalkwaliteit merkbaar zijn. Indien er geen aangrenzende zendmasten beschikbaar zijn, zal de dekking tijdens het onderhoudsvenster volledig wegvallen. Dat zal resulteren in geen data, het niet kunnen opzetten en ontvangen van gesprekken op het mobile netwerk.
Verkeer naar alarmnummer 112 zal tijdens het onderhoud via het netwerk van andere providers worden gerouteerd.
In de nacht van dinsdag 1 tot en met woensdag 3 juli zal onze leverancier KPN Mobiel onderhoud uitvoeren in de hieronder genoemde gebieden op hun mobile netwerk. Zij starten om 0:00 uur met de werkzaamheden en zij verwachten dat deze voor 5:00 uur zijn afgerond.
1 juli : Regio Rotterdam
2 juli : Regio Amsterdam
3 juli : Regio Arnhem
Klik op de link voor de overzichtskaart van de regio's (https://service.enreach.com/wp-content/uploads/2025/06/kaart-van-nederland.png
)
Het is mogelijk dat de mobiele dekking wordt overgenomen door aangrenzende zendmasten, mits deze aanwezig zijn en hun signaal sterk genoeg is. Op de gespecificeerde gebieden zal een verslechtering van de signaalkwaliteit merkbaar zijn. Indien er geen aangrenzende zendmasten beschikbaar zijn, zal de dekking tijdens het onderhoudsvenster volledig wegvallen. Dat zal resulteren in geen data, het niet kunnen opzetten en ontvangen van gesprekken op het mobile netwerk.
Verkeer naar alarmnummer 112 zal tijdens het onderhoud via het netwerk van andere providers worden gerouteerd.
In de nacht van dinsdag 1 tot en met woensdag 3 juli zal onze leverancier KPN Mobiel onderhoud uitvoeren in de hieronder genoemde gebieden op hun mobile netwerk. Zij starten om 0:00 uur met de werkzaamheden en zij verwachten dat deze voor 5:00 uur zijn afgerond.
1 juli : Regio Rotterdam
2 juli : Regio Amsterdam
3 juli : Regio Arnhem
Klik op de link voor de overzichtskaart van de regio's (https://service.enreach.com/wp-content/uploads/2025/06/kaart-van-nederland.png
)
Het is mogelijk dat de mobiele dekking wordt overgenomen door aangrenzende zendmasten, mits deze aanwezig zijn en hun signaal sterk genoeg is. Op de gespecificeerde gebieden zal een verslechtering van de signaalkwaliteit merkbaar zijn. Indien er geen aangrenzende zendmasten beschikbaar zijn, zal de dekking tijdens het onderhoudsvenster volledig wegvallen. Dat zal resulteren in geen data, het niet kunnen opzetten en ontvangen van gesprekken op het mobile netwerk.
Verkeer naar alarmnummer 112 zal tijdens het onderhoud via het netwerk van andere providers worden gerouteerd.
In de ochtend van dinsdag 17 juni zullen wij in ons standaard maintenance window onderhoud voeren op ons Omnichannel Contact Center platform. In dit onderhoud zullen wij bugfixes implementeren en voorbereidingen treffen voor nieuwe functionaliteiten.
Wij starten om 06:00 uur met de werkzaamheden en verwachten dat deze rond 07:00 uur zijn afgerond. Tijdens het onderhoud zal er geen downtime plaatsvinden.
Dinsdag 24 juni wordt deel 10 en tevens ook voorlopig het laatste deel gemigreerd naar het Xelion datacenter. In dit onderhoud worden de volgende CP's gemigreerd: CP7 & CP15. Betrokken partners zijn reeds geïnformeerd.
In de avond van donderdag 19 juni op vrijdag 20 juni zullen wij in ons standaard maintenance window onderhoud uitvoeren ten behoeve van het verbeteren van ons core netwerk.
Wij starten donderdag om 21:30 uur met de werkzaamheden en wij verwachten dat deze voor vrijdag 03:00 uur zijn afgerond. Tijdens het onderhoud is er geen verwachte impact.
In de nacht van zondag 22 juni op maandag 23 juni zullen wij in ons standaard maintenance window onderhoud uitvoeren op ons Mobile platform. In dit onderhoud zullen wij werkzaamheden op de HSS uitvoeren.
Wij starten om 00:00 uur met de werkzaamheden en wij verwachten dat deze voor 03:00 uur zijn afgerond. Tijdens het onderhoud is er geen verwachte impact.
In de ochtend van donderdag 26 juni zullen wij in ons standaard maintenance window onderhoud voeren op ons Omnichannel Contact Center platform. In dit onderhoud zullen wij bugfixes implementeren en voorbereidingen treffen voor nieuwe functionaliteiten.
Wij starten om 06:00 uur met de werkzaamheden en verwachten dat deze rond 07:00 uur zijn afgerond. Tijdens het onderhoud zal er geen downtime plaatsvinden.
In de nacht van donderdag 26 juni op vrijdag 27 juni zullen wij in ons standaard maintenance window onderhoud voeren op ons Enreach Contact platform. In dit onderhoud zullen wij bugfixes implementeren en voorbereidingen treffen voor nieuwe functionaliteiten.
Wij starten om 00:00 uur met de werkzaamheden en verwachten dat deze rond 04:00 uur zijn afgerond. Tijdens het onderhoud is het mogelijk dat lopende gesprekken verbreken. Nieuwe gesprekken kunnen direct weer worden opgezet. Ook is het mogelijk dat er een verminderde werking is van andere Enreach Contact componenten.
Ons excuses voor het ongemak
WIKI en FAQ
Wil je instellingen wijzigen, gebruikersnamen aanpassen, rapportages draaien of sim-kaarten beheren maar je weet even niet meer hoe het moet? Bezoek dan snel onze vernieuwde Voicedata WIKI, hierin staan alle handleidingen en stappenplannen!
Open Voicedata WIKI
Informatievoorziening
Wij proberen altijd tijdig onze klanten te voorzien van updates over onderhoud, storingen, upgrades en updates op deze pagina, per mail of per sms. Toch kan het handig zijn om statuspagina’s van onze leveranciers te bekijken mocht er iets spelen.