All in one Microsoft Teams Room van Yealink!

Yealink A20 & A30 Microsoft Teams Meetingbar

De Yealink A20 en A30 meetingbars zijn all-in-one oplossingen voor middelgrote vergaderruimtes en zorgen ervoor dat je via 1 meetingbar direct op de meest optimale manier kunt vergaderen via Microsoft Teams. De meetingbar sluit je aan op het interne netwerk en natuurlijk op je TV, monitor of touchscreen, zonder dat je hierbij nog een extra computer of hardware hoeft bij te plaatsen.

Yealink A20

De Yealink A20 is het standaardmodel meetingbar en beschikt over over de volgende opties:

  • Autoframing & Speakertracking
  • 20 Megapixel camera
  • 8 ingebouwde microfoons
  • 1 ingebouwde speaker 5W
  • Kijkhoek van 133 graden
  • 4 x Digitale Zoom
  • Optioneel (absolute aanrader): CP18 Touch Panel a €249,00

De Yealink A20 meetingbar kost €1750,00

 

 

Yealink A30

De Yealink A30 is wat geavanceerder en biedt de best mogelijke ervaring wat betreft analyseren, autoframing en speakertracking door de 2e (analyse) camera die aan de meetingbar is toegevoegd.

  • 2 x 1080p camera’s met privacyshutter
  • Groupframing, Autoframing & Speakertracking
  • HD-speaker en microfoons
  • 120 graden kijkhoek
  • 10 keer zoom
  • Optioneel (absolute aanrader): CP18 Touch Panel a €249,00

De Yealink A30 meetingbar kost €2250,00

 

 

Hybride werken en vergaderen via Teams

Sinds de lancering van Microsoft Teams en de enorme adoptie van Microsoft (Office) 365 is videoconferencing niet meer weg te denken uit de dagelijkse vorm van communicatie voor vrijwel iedere kantoormedewerker.

Door de coronacrisis is het aantal thuiswerkers geëxplodeerd en wordt er enorm veel gebruik gemaakt van videobellen met collega’s, klanten en leveranciers. De verwachting is dat het aantal thuiswerkuren standaard gaat veranderen en dat meer en meer mensen een aantal dagen per week vanuit huis zullen werken, terwijl dit voorheen niet het geval was.

Het gemak om met elkaar te vergaderen vanaf afstand via Microsoft Teams is bekend, echter zien wij een veelvoorkomende frustratie: Wanneer collega’s bij elkaar in een vergaderruimte op kantoor een meeting hebben met thuiswerkers of externen, wie gebruikt dan zijn laptop? Wie moet zijn microfoon muten? Dit probleem los je eenvoudig op door je vergaderruimte om te toveren tot een Microsoft Teams Room!

Een Microsoft Teams Room is een specifieke oplossing om optimaal te kunnen vergaderen in een spreekkamer, vergaderruimte op kantoor waarbij het scherm en de Teams Room leading zijn voor de mensen in die ruimte. Thuiswerkers kunnen gewoon inloggen en de meeting joinen.

Microsoft heeft hiervoor een speciale licentie beschikbaar (Teams Room license) die gekoppeld kan worden aan Teams Room hardware zoals de Yealink A20 of Yealink A30.

Hoe gebruik ik een Teams Room?

Wanneer je een teams-meeting organiseert met collega’s of klanten selecteer je als “locatie” van de meeting je Microsoft Teams Room (bijvoorbeeld vergaderruimte@voicedata.nl). Je kunt dus gewoon vanuit je eigen e-mailadres andere mensen uitnodigen en het is niet nodig om steeds weer in te loggen wanneer je gebruik wil maken van het scherm en de Teams Room in de vergaderruimte op kantoor.

Het is ook altijd mogelijk om vanaf het touchpanel een adhoc meeting in te plannen op het scherm in de vergaderruimte, je klikt op het touchscreen op “start vergadering” en je voegt eenvoudig mensen toe via hetzelfde touchpad.