Uptime van Voicedata diensten

“Hoe vaak hebben jullie storing?”, is een vraag die vaak gesteld wordt tijdens een traject, of door al bestaande klanten. Natuurlijk een legitieme vraag, maar ook een erg lastig te beantwoorden vraag. Er bestaat namelijk nogal wat overlap, want als een internetverbinding storing heeft, is het telefonieverkeer dat hierover heen loopt natuurlijk ook ‘down’. Dit vangen we op door verschillende back ups in te regelen, zoals bijvoorbeeld een Vast-Mobiel oplossing of een doorschakeling naar een mobiele telefoon. In 2016 kunnen we in ieder geval zeggen dat we onze SLA hebben gehaald, voor elke dienst. Dit ondanks enkele ‘grotere’ storingen, waarvan we uiteraard begrijpen dat deze erg vervelend waren. In 2016 zijn daarom veel verbeteringen in het platform aangebracht, die de uptime hopelijk nog meer verhogen in 2017.

Managed Voice

Onze hosted telefoniedienst heeft dit jaar slechts een enkele verstoring gekend en heeft derhalve een zeer hoge uptime gehad: 99,95% van de tijd was de dienst an sich online. Dit betekent dat er door andere oorzaken (e.g. internetstoring) ongetwijfeld plaatsen zijn geweest waar dit niet gehaald is, maar op jaarbasis is deze uptime erg hoog.

Voice Connect

De SIP-trunks van Voicedata kenden een nog beter jaar, 99,97% van de tijd waren ze online. Een geweldig resultaat, waar we zeer trots op zijn. Daar onze SIP-trunk base in 2016 fors is gegroeid, zijn we er van overtuigd in 2017 een minstens zo goed resultaat neer te kunnen zetten.

Mobile

De mobiele proposities kenden de hoogste uptime van alle diensten. Natuurlijk zijn er storingen geweest van het netwerk van KPN (waarvan wij gebruik maken), maar over het hele jaar heeft onze dienst bewezen stabiel te zijn. 99,98% uptime is een percentage waar we erg trots op zijn! Bij de mobiele telefonie zijn we er echter van overtuigd dat hier nog rek in zit. In 2017 streven we er naar om een hogere uptime te realiseren door diverse verbeteringen.