Inflatiecorrectie vaste telefonie en internet

Per 1-1-2023 worden voor Voicedata alle inkooptarieven voor vaste telefonie en alle internetverbindingen voorzien van een inflatiecorrectie.

Helaas ontkomen wij er dit jaar niet aan om deze inflatiecorrectie zelf ook door te voeren op de eindgebruikerstarieven en dus op een groot deel van de telefonie- en internetdiensten van onze klanten. Waar we vorig jaar de inflatie op vaste telefonie nog konden tegenhouden, lukt dat in 2023 niet.

Afnemers krijgen te maken met de volgende wijzigingen:

  • Voor onze vaste telefoniediensten passen wij 8,5% inflatiecorrectie toe
    De correctie is van toepassing op de volgende diensten; Managed Voice, Managed Voice Unlimited, Voice Connect, Voice Connect Unlimited, MS Teams Voice Connect, MS Teams Voice Connect Unlimited en Operator Connect
  • Op de breedbanddiensten van KPN (WEAS, FttH, FttB, FttO, WBA FttB, Glaspoort) passen wij 8,5% inflatiecorrectie toe
  • Op de breedbanddiensten van Eurofiber, Ziggo en TELE2 passen wij 8,5% inflatiecorrectie toe
  • Op de koperverbindingen van KPN (ADSL, VDSL, VDSL2, VPLUS, VVDSL, BVDSL) passen wij 11,5% inflatiecorrectie toe

Heb jij direct vragen of wil je meer informatie over de indexatie, neem dan contact op via sales@voicedata.nl.

Aanvullende inhoudelijke toelichting Inflatiecorrectie 2023

Wereldwijd en in Nederland (CPI NL 14%; CPI IT & Telecom 11%) zijn de prijzen het afgelopen jaar sterk opgelopen vanwege onder andere de instabiele geopolitieke situatie (oorlog in Oekraïne) en de directe gevolgen hiervan op onze energiekosten. Daarnaast leidt de krapte op de Nederlandse arbeidsmarkt tot sterke loonstijgingen.

Het is bekend dat Voicedata de afgelopen jaren zeer terughoudend is geweest in haar prijsaanpassingen maar ook wij kunnen er nu niet omheen. Voicedata is geconfronteerd met sterk toegenomen kosten vanuit onze leveranciers die correcties doorvoeren op dienstniveau, variërend tot wel 25%.

Daarom is het besluit genomen om ons porfolio vanaf 1 januari met verschillende percentages per product/ dienst te corrigeren.

Laatst bijgewerkt:

Auteur: Xander Dekker

Xander is commercieel directeur bij Voicedata en deelt graag zijn kennis en ervaringen op gebied van VoIP, mobiel en internet met (potentiële) zakelijke gebruikers.