sip trunk

Waarom is een SIP Trunk van Voicedata een goed idee?

De meeste moderne telefooncentrales kunnen worden voorzien van een SIP Trunk. SIP is de afkorting van ‘Session Initiation Protocol’. Wanneer u wilt dat dit protocol voor uw bedrijf goed wordt aangesloten en goed werkt, kunt u het beste kiezen voor de service van Voicedata. Wij zijn namelijk al ruim 14 jaar een ervaren én betrouwbare speler op de zakelijke telecommarkt. Onze dienst is dan ook al jarenlang de meest stabiele in de markt.

Wat is een SIP Trunk?

Door middel van dit protocol kan uw ip-telefooncentrale worden aangesloten op het telefonienetwerk van Voicedata. Dit betekent min of meer dat de inkomende en uitgaande gesprekken over het internet zullen verlopen. Voor telefonische gesprekken heeft u dus niet meer een traditionele ISDN-lijn nodig.

Het grote verschil tussen dit protocol en een standaard telefoonlijn is dat bij een SIP Trunk het aantal beschikbare lijnen flexibel kan worden ingesteld. De provider zorgt ervoor dat uw gesprekken op het standaard-telefoonnetwerk terechtkomen.

Waarom kiezen voor een SIP Trunk?

Wanneer u binnen uw bedrijf veel inkomende en uitkomende telefonische gesprekken heeft, kan het een goed idee zijn om van deze dienst gebruik te maken. Het grote voordeel van deze vorm van telecommunicatie is dat er geen limiet is aan het aantal telefoongesprekken dat gelijktijdig over de telefoonlijn kan worden gevoerd. Deze dienst is dus ideaal wanneer uw organisatie meerdere vestigingen heeft. Maar ook voor callcenters en contactcenters kan het erg interessant zijn.

Nog een bijkomend voordeel is dat wanneer alle vestigingen van uw organisatie zich dankzij de SIP Trunk in één telefonienetwerk bevinden, al uw medewerkers onderling gratis met elkaar kunnen bellen. Dit geldt ook voor onze hosted VoIP telefooncentrale.

Wat zijn de voordelen van een SIP Trunk?

Een groot voordeel van dit protocol is dat u gewoon uw huidige telefoonnummer(s) en, wanneer van toepassing, ook uw huidige faxnummers kunt behouden. Daarnaast kent deze dienst ook nog deze bijkomende voordelen:

  • U betaalt per beschikbare lijn;
  • Integratie van een vaste telefoon naar een mobiele telefoon is mogelijk;
  • 088-, 0800- en 0900-nummers komen rechtstreeks op de SIP Trunk terecht.

Bovendien is er nog een groot voordeel wanneer u voor deze dienst van Voicedata kiest. Bij ons kunt u namelijk 24/7 gratis gebruikmaken van onze calamiteitendienst. Hierdoor kunnen eventuele problemen, ongeacht dag of tijdstip, zo snel mogelijk worden opgelost.

Wie kan een SIP Trunk gebruiken?

Dit protocol kan op alle typen telefooncentrales worden toegepast, die het SIP-protocol ondersteunen. Dit is bij de meeste telefooncentrales het geval, dus de kans is groot dat ook de telefooncentrale van uw onderneming kan worden voorzien van een deze softwarematige telefoonlijn. Indien uw telefooncentrale het SIP-protocol niet ondersteunt, kan een SIP Converter worden ingezet. Deze converter zorgt ervoor dat SIP wordt omgezet naar ISDN. Hierdoor kan het traditionele telefoonsysteem toch met dit protocol communiceren.

Klanten die wij al van een SIP Trunk hebben mogen voorzien zijn onder andere: Avaya IP Office, Yeastar, Voicedata IP Communications PBX, Xelion, Asterisk-based-centrales en Draytek IPPBX.

Contact

Wilt u graag gebruikmaken van een SIP Trunk en bent u benieuwd naar wat er hierbij voor u mogelijk is? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op, want wij helpen u graag verder.