sip trunk
Waarom is een SIP Trunk van Voicedata een goed idee?
De meeste moderne telefooncentrales kunnen worden voorzien van een SIP Trunk. SIP is de afkorting van ‘Session Initiation Protocol’. Wanneer u wilt dat dit protocol voor uw bedrijf goed wordt aangesloten en goed werkt, kunt u het beste kiezen voor de service van Voicedata. Wij zijn namelijk al ruim 14 jaar een ervaren én betrouwbare speler op de zakelijke telecommarkt. Onze dienst is dan ook al jarenlang de meest stabiele in de markt.
Wat is een SIP Trunk?
Door middel van dit protocol kan uw ip-telefooncentrale worden aangesloten op het telefonienetwerk van Voicedata. Dit betekent min of meer dat de inkomende en uitgaande gesprekken over het internet zullen verlopen. Voor telefonische gesprekken heeft u dus niet meer een traditionele ISDN-lijn nodig.
Het grote verschil tussen dit protocol en een standaard telefoonlijn is dat bij een SIP Trunk het aantal beschikbare lijnen flexibel kan worden ingesteld. De provider zorgt ervoor dat uw gesprekken op het standaard-telefoonnetwerk terechtkomen.
Waarom kiezen voor een SIP Trunk?
Wanneer u binnen uw bedrijf veel inkomende en uitkomende telefonische gesprekken heeft, kan het een goed idee zijn om van deze dienst gebruik te maken. Het grote voordeel van deze vorm van telecommunicatie is dat er geen limiet is aan het aantal telefoongesprekken dat gelijktijdig over de telefoonlijn kan worden gevoerd. Deze dienst is dus ideaal wanneer uw organisatie meerdere vestigingen heeft. Maar ook voor callcenters en contactcenters kan het erg interessant zijn.
Nog een bijkomend voordeel is dat wanneer alle vestigingen van uw organisatie zich dankzij de SIP Trunk in één telefonienetwerk bevinden, al uw medewerkers onderling gratis met elkaar kunnen bellen. Dit geldt ook voor onze hosted VoIP telefooncentrale.
Wat zijn de tarieven van een SIP trunk?
Voicedata biedt haar SIP trunk dienst op 2 manieren aan, waarbij u altijd per beschikbare lijn betaalt. Daarnaast is het voor een provider altijd enorm belangrijk om te weten hoeveel gelijktijdige gesprekken, en dus bandbreedte, gereserveerd moet worden. Met deze informatie kan de provider optimale kwaliteit zonder verstoringen leveren.
In beide gevallen kunt u altijd rekenen op:
- Ondersteuning voor alle IP–telefooncentrales inclusief Microsoft Teams;
- Behoud van bestaande telefoonnummers of het toevoegen van nieuwe nummers;
- Maandelijks opzegbare contracten;
- 24/7 gratis gebruik van onze calamiteitendienst;
- Geen maandelijkse meerkosten voor telefoonnummers;
- Professionele en snelle ondersteuning vanuit onze servicedesk.
Wat is het tarief van een SIP trunk per lijn met variabele belkosten?
De kosten per lijn bedragen €5,00 excl. BTW per maand en het aantal lijnen kent geen maximum. Op de pagina beltarieven staan al onze variabele belkosten vermeld.
Wat is het tarief voor een SIP trunk met onbeperkt bellen?
De kosten per lijn bedragen €22,50 excl. BTW en daarmee zijn alle belkosten afgekocht voor gesprekken naar alle vaste en mobiele telefoonnummers in Nederland.
Wat zijn de voordelen van een SIP Trunk?
Een groot voordeel van dit protocol is dat u gewoon uw huidige telefoonnummer(s) en, wanneer van toepassing, ook uw huidige faxnummers kunt behouden. Daarnaast kent deze dienst ook nog deze bijkomende voordelen:
- U betaalt per beschikbare lijn;
- Integratie van een vaste telefoon naar een mobiele telefoon is mogelijk;
- 088-, 0800- en 0900-nummers komen rechtstreeks op de SIP Trunk terecht.
Bovendien is er nog een groot voordeel wanneer u voor deze dienst van Voicedata kiest. Bij ons kunt u namelijk 24/7 gratis gebruikmaken van onze calamiteitendienst. Hierdoor kunnen eventuele problemen, ongeacht dag of tijdstip, zo snel mogelijk worden opgelost.
Wie kan een SIP Trunk gebruiken?
Dit protocol kan op alle typen telefooncentrales worden toegepast, die het SIP-protocol ondersteunen. Dit is bij de meeste telefooncentrales het geval, dus de kans is groot dat ook de telefooncentrale van uw onderneming kan worden voorzien van een deze softwarematige telefoonlijn. Indien uw telefooncentrale het SIP-protocol niet ondersteunt, kan een SIP Converter worden ingezet. Deze converter zorgt ervoor dat SIP wordt omgezet naar ISDN. Hierdoor kan het traditionele telefoonsysteem toch met dit protocol communiceren.
Klanten die wij al van een SIP Trunk hebben mogen voorzien zijn onder andere: Avaya IP Office, Yeastar, Voicedata IP Communications PBX, Xelion, Asterisk-based-centrales en Draytek IPPBX.
Standaard templates en certificeringen
Onze SIP trunk oplossing is gecertificeerd voor verschillende merken telefooncentrale. Daarnaast hebben wij een hele reeks standaard templates beschikbaar, zodat het installatieproces enorm eenvoudig en gebruiksvriendelijk is.
Wij hebben SIP trunk templates voor:
- 3CX
- Aastra / Intelligate
- Avaya IP Office 500 en 600
- Alle Asterisk gebaseerde centrales (9 en 10 cijferig)
- Astergate PBX
- Cisco telefooncentrale
- Gigaset T300 en T500
- Microsoft Teams
- Mitel telefooncentrale (certificering en template)
- NEC Philips
- Opencom
- Panasonic
- Samsung
- Siemens HiPath
- Siemens Openscape
- Skype for Business
- Swyx
- Televantage
- Vanad Aloha
- Xelion SIP trunk
- Yeastar S50, S100, S200
Contact
Wilt u graag gebruikmaken van een SIP Trunk en bent u benieuwd naar wat er hierbij voor u mogelijk is? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op, want wij helpen u graag verder.