Hosted VoIP

Wat is Hosted VoIP?

Hosted VoIP is een zakelijke telefonie oplossing waarbij je telefooncentrale niet meer op locatie maar online, in de cloud, staat. Door het inzetten van Hosted VoIP kun je altijd en overal bereikbaar zijn zolang je maar beschikt over een internetverbinding. De toestellen sluit je aan op je eigen datanetwerk (router of switch) en als je gebruik maakt van een softphone op je laptop is een wifi verbinding ook voldoende.

Zelf online je hosted telefooncentrale beheren

Wanneer je gebruik maakt van hosted voip als zakelijke telefonie oplossing brengt dat een aantal voordelen met zich mee. Het eerste voordeel is dat er geen fysieke telefooncentrale aanwezig is. Je telefooncentrale is namelijk virtueel en daardoor heel gemakkelijk online zelf te gebruiken. In deze virtuele telefooncentrale kun je eenvoudig en snel de instellingen van uw centrale aanpassen. Zo kun je bijvoorbeeld zelf routeringen aanmaken op bedrijfs- en gebruikersniveau, maar ook keuzemenu’s en wachtrijen inrichten.

Alle vertrouwde functionaliteiten die je gewend bent

Bij hosted VoIP van Voicedata kun je van alle functionaliteiten gebruikmaken die je van een telefooncentrale gewend bent. Denk bijvoorbeeld aan: doorverbinden, doorschakelen, belgroepen beheren, voicemail, telefoonboek, het instellen van een welkomstboodschap en het instellen van tijdsconfiguratie (dag en nachtstand).

Naast deze functies biedt Voicedata je ook nog eens als extra service een aantal andere diensten gratis aan.

Dat zijn:

  • Wachtrijen
  • Keuzemenu’s
  • Snelkiesnummers
  • Uitgebreide belstatistieken
  • Online beheersysteem
  • Gratis service en consultancy

Bovendien kunnen wij voor jou een pakket opstellen die aan al je wensen voldoet. Indien je dit wenst kun je het beste even een offerte aanvragen.

Zie hieronder een voorbeeld van wachtrij statistieken binnen een Hosted VoIP omgeving.

Wachtrij statistieken binnen een Hosted VoIP omgeving

Optimaal en overal bereikbaar met Hosted VoIP

Doordat je met deze vorm van telefonie over het internet belt, is deze dienst niet aan een vaste locatie of werkplek gebonden. Deze dienst kan zelfs perfect worden geïntegreerd met mobiele telefoons (vast-mobiel integratie). Met hosted VoIP zullen u en uw werknemers dus optimaal bereikbaar zijn.

Daarnaast kun je met deze dienst geheel gratis naar andere vestigingen van jouw organisatie bellen, zelfs wanneer deze niet in Nederland zijn gevestigd. Dat is natuurlijk wel zo fijn!

Hosted VoIP pakketten

Hosted VoIP

  • Prijs per gebruiker
  • Inclusief volledige cloud  telefooncentrale
  • Bellen via PC, laptop, telefoon of mobiele app
  • Variabele belkosten per seconde afgerekend

€8,00 per gebruiker per maand

Offerte aanvragen

Gratis testen

Hosted VoIP unlimited

  • Prijs per gebruiker
  • Inclusief volledige cloud  telefooncentrale
  • Bellen via PC, laptop, telefoon of mobiele app
  • Onbeperkt bellen naar vast en mobiel in NL

€17,00 per gebruiker per maand

Offerte aanvragen

Gratis testen

Hosted VoIP unlimited EU

  • Prijs per gebruiker
  • Inclusief volledige cloud  telefooncentrale
  • Bellen via PC, laptop, telefoon of mobiele app
  • Onbeperkt bellen naar vast en mobiel in NL + EU

€23,00 per gebruiker per maand

Offerte aanvragen

Gratis testen

Vergelijk hosted voip van Voicedata

Er zijn verschillende andere Hosted VoIP aanbieders in Nederland, waarbij grotere partijen als KPN, Routit en Vodafone gebruik maken van Broadsoft en andere spelers inzetten op Xelion of 3CX. In onderstaande tabel een overzicht met de verschillen en overeenkomsten tussen de oplossingen:

Dienst & maandlasten

Lijnen / SIP-trunk
Prijs per gebruiker
Onbeperkt bellen
Telefoonnummers per maand
Vast-mobiel integratie
Wachtrijen & keuzemenu
Groepsvoicemail
Softphone
Statistieken dashboard
CRM integratie
Cloudplatform
Service en ondersteuning

Hosted VoIP Voicedata

Onbeperkt
€8,00
Add-on a €9,00 per gebruiker
Gratis
Vanuit SIM-kaart
Gratis
Gratis
Gratis
Gratis
Add-on a €3,00 per gebruiker
Ja volledig schaalbaar
Gratis 24 x 7 service

Broadsoft Hosted telefonie

Onbeperkt
€12,50
Verplicht onbeperkt bellen
Vanaf €1,00 per nummer
Via een app op je smartphone
Vanaf €5,00 per maand
Vanaf €1,00 per maand
Upgrade naar callcenter user
Upgrade naar callcenter user
Upgrade naar callcenter user
Ja volledig schaalbaar
Servicedesk werkdagen

Xelion/3CX – hosted software

Afhankelijk van SIP-trunk
Xelion vanaf €8,00
Afhankelijk van SIP-trunk
Vanaf €1,00 per nummer
Via een app op je smartphone
Gratis
Gratis
Gratis
Gratis
Mogelijk bij PRO variant
Nee, software op server
Servicecontract benodigd

Rekenvoorbeeld hosted voip klant met 20 gebruikers
Een MKB-bedrijf met 20 gebruikers gebruikt gemiddeld 10 telefoonnummers, 4 wachtrijen (afdelingen), 3 groepsvoicemails (tijdens kantooruren, gesloten en feestdagen) en belt voor circa €50,00 excl. BTW per maand. Daarnaast is het tegenwoordig standaard dat een bedrijf beschikt over een softphone (op pc/laptop) en heeft 10% de behoefte aan een CRM-integratie.

  • Kosten Voicedata per maand: €216,00 excl. BTW
  • Kosten Broadsoft per maand: €300,00 excl. BTW
  • Kosten Xelion per maand: €355,00 excl. BTW
  • Kosten 3CX per maand: €237,50 excl. BTW

In de meeste gevallen zal een oplossing van Voicedata prijstechnisch het beste uitkomen, omdat wij veel gratis functionaliteit bieden en alle serviceverzoeken, onderhoud, updates en upgrades geheel kosteloos uitvoeren voor onze klanten. Kijk dus niet alleen naar de prijs per werkplek per maand.

De werking en voordelen van hosted VoIP in beeld