Bellen met Teams

Maak jij al gebruik van de complete belfunctie in Microsoft Teams?

Bellen met Teams. Een toevoeging op de standaard Teams omgeving waar inmiddels steeds meer bedrijven en organisaties gebruik van maken. En terecht!

Teams is de ultieme cloudoplossing voor online samenwerken en biedt alle bedrijven, klein of groot, de mogelijkheid om razendsnel met elkaar te werken en op verschillende manieren in in contact te blijven. Of je nu vanuit huis of een andere locatie werkt; wanneer jij over een internetverbinding en een Microsoft licentie beschikt is werken met Teams een ideale oplossing! In Microsoft Teams kun je namelijk met één klik communiceren via chat, audio, video en e-mail via desktop én mobiel. Zo ben je waar en wanneer je maar wil bereikbaar.

Wat veel bedrijven nog niet weten is dat je met Teams ook kunt bellen naar externe telefoonnummers en dat je gebeld kunt worden op je eigen telefoonnummer(s). Integreer je VoIP oplossing in Teams en vereenvoudig je communicatietools. Benieuwd hoe dit werkt? Lees snel verder!

Voordelen van bellen met Microsoft Teams

Wanneer je gebruik maakt van een Microsoft Office 365 pakket is het een gemiste kans om geen gebruik te maken van de belfunctie, hiermee heb je als gebruiker namelijk alle communicatietools in één omgeving. Wij kunnen de koppeling tussen Teams en je vaste telefonie verzorgen. Zo heb je geen aparte VoIP telefooncentrale meer nodig.

Teams als telefooncentrale
Gebruik Teams als je vaste telefooncentrale voor een optimaal gebruik van jouw Microsoft 365 omgeving. Je kunt Teams installeren op meerdere devices (Microsoft Teams wordt ondersteund door PC, Mac, iOS en Android), mede daardoor is het eenvoudig om altijd bereikbaar te zijn.

Wij koppelen de vaste telefoonnummers van jouw bedrijf. Je kunt dan met je collega´s uit- en inbellen met de telefoonnummers van je bedrijf d.m.v. de Teams softphone ook wel dialpad.

Daarnaast is je contactpersonenoverzicht, belgeschiedenis en zelfs je voicemail zichtbaar in Teams. Zo heb je alles overzichtelijk en neem je gemakkelijk contact op met de juiste persoon. Je hoeft niet op een ander toestel nog nummers op te zoeken of in te toetsen, dit is eenvoudig en het bespaart tijd!

Telefooncentralefunctionaliteiten in Teams
In Teams is het mogelijk gebruik te maken van standaardfunctionaliteiten als dag- en nachtstand, wachtrijen, belgroepen en keuzemenu’s. Hierdoor is er geen aanvullende soft- of hardware nodig om de bereikbaarheid van je bedrijf op professionele wijze in te richten.

Gebruikers kunnen zich uiteraard aan- en afmelden van wachtrijen vanuit de Teams client en zelf hun bereikbaarheid bepalen zonder een beheerder hiervoor te hoeven inschakelen.

Het inrichten van deze functionaliteiten nemen wij uiteraard mee in de implementatie. Door het inzetten van de juiste (gratis) licenties kun je tot 25 verschillende groepen, wachtrijen en keuzemenu’s inzetten zonder meerkosten.

Skype for Business VS. Microsoft Teams
Skype for Business heeft een prijskaartje van gemiddeld €25,- per maand per gebruiker. Bij Teams kun je een prijs per gebruiker afspreken die bijna de helft van de kosten is. Bij grotere omgevingen met meerdere gebruikers kun je er zelfs voor kiezen enkel voor het aantal gelijktijdige spraakkanalen te betalen.

Bespaar geld met de belfunctie van Microsoft Teams
Daar waar je bijvoorbeeld bij Skype for Business een tarief betaalt van gemiddeld €25,- per maand per gebruiker, kan Teams
Bij ons is bellen via Microsoft Teams al vanaf één werkplek interessant. Ten opzichte van andere Microsoft Teams oplossingen zijn onze opstartkosten tot wel 90% lager.
Bij Voicedata heb je de keuze tot een vast bedrag per gebruiker of voor het aantal gelijktijdige kanalen, zo betaal je naar wat je daadwerkelijk gebruikt.
Daarnaast heb je de keuzemogelijkheid tot variabele en onbeperkte belbundels, dit zorgt ervoor dat we jou in iedere situatie het beste aanbod kunnen doen. Wil je hierin op- en afschalen? Bij Voicedata is dit altijd mogelijk. Je kunt iedere maand switchen van variabel naar onbeperkt en andersom. Wil je extra telefoonlijnen? Of je telefoonlijnen reduceren? Dit regelen wij binnen één werkdag!

Het gebruik van Microsoft Teams vervangt je huidige telefooncentrale en telefoontoestellen. Deze hardware wordt overbodig en dit bespaart toekomstige installatie- en onderhoudskosten.

 

Voordelen bellen met Teams via Voicedata

  • Lage instap- en abonnementskosten
  • Geen aparte systemen maar alles geïntegreerd in de vertrouwde en eenvoudige Microsoft Office omgeving
  • Bestaande telefoonnummers kun je blijven gebruiken
  • Duidelijk overzicht van beschikbare collega’s bij doorschakelen
  • Wachtrijen, keuzemenu’s, doorschakeling en belgroepen worden door ons ingesteld en je kunt deze makkelijk zelf beheren
  • Bellen en gebeld worden via smartphone, laptop of tablet met de Teams App (Android & iOS) daarnaast is bellen met Teams ook mogelijk vanaf een vast toestel
  • 1 totaalfactuur; wij kunnen de facturatie van je Office 365 licenties overnemen
  • Uitstekende service: wij zijn het aanspreekpunt voor al je vragen
  • Wij leveren SIP Trunk onafhankelijk. Je eigen trunk behouden? Dat is ook mogelijk!

 

FAQ

  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden als ik ga bellen met Teams?
    Jazeker! Wij kunnen al je huidige telefoonnummers koppelen aan Microsoft Teams. Wij integreren daarnaast jouw verschillende gesprekskanalen.
  • Kan ik uitbellen met het vaste nummer van het bedrijf via teams?
    Jazeker, wij kunnen bestaande en nieuwe telefoonnummers integreren in Teams.
  • Welke Microsoft Office 365 licentie heb ik nodig voor bellen met Teams?
    Microsoft Business Standard, Business Premium, E3 en E5 licenties zijn geschikt om te bellen met Teams
  • Levert Voicedata ook Microsoft licenties?
    Indien gewenst leveren Microsoft licenties, maar wij werken graag met bestaande licenties en leveranciers
  • Wat kost de belfunctie in Teams?
    Onze tarieven voor bellen met teams zijn uniek in de markt. Bij ons is starten met deze functie al vanaf één werkplek interessant. Neem hiervoor contact met ons op.

 

Wil je gebruik maken van deze mogelijkheid of heb je vragen over bovestaande? Neem contact op!

Wil je ook mobiele nummers integreren in een online telefooncentrale? Dan is onze Coligo Software interessant!