Service en support

bij Voicedata staat service en support voor klanten centraal, wij helpen onze klanten graag goed, snel en zonder kosten. Om het nog eenvoudiger te maken hebben wij een WIKI waarin alle applicaties, tools, instellingen, configuraties en handledingen online, 24 x 7, staan omschreven

 

Overzicht actuele storingen

Overzicht gepland onderhoud

Op woensdag 8 mei zal onze leverancier van de DrayTeck vigorACS3 een update uitvoeren op het platform. Tijdens deze update is de DrayTeck vigorACS3 voor 2 tot 5 minuten niet beschikbaar. De werkzaamheden zullen plaatsvinden vanaf 12:00 uur tot 13:00 uur in de middag.

Onze excuses voor het ongemak.

In de nacht van 16 MEI 2024 zal onze toeleverancier KPN onderhoud uitvoeren. In dit onderhoud zullen zij een Software Update uitvoeren. De werkzaamheden zullen plaatsvinden vanaf 01:00 uur tot 07:00 uur. Tijdens het onderhoud is er een verwachte onderbreking van maximaal 90 minuten.

Onze excuses voor het ongemak.

In de nacht van vrijdag 10 mei op zaterdag 11 mei zullen wij in ons standaard maintenance window onderhoud uitvoeren op ons Core netwerk. In dit onderhoud zullen wij de apparatuur van een update voorzien. Wij starten om vrijdag 10 mei om 22:00 uur met de werkzaamheden en wij verwachten dat deze voor zaterdag 11 mei voor 06:00 uur zijn afgerond. Tijdens het onderhoud is er potentiële impact van 60 minuten omdat één van de links tijdelijk offline gaat. Mocht er impact zijn dan zal dat in het begin van het onderhoud zijn. Onze excuses voor het ongemak.

In de avond van 30 april zullen wij spoedonderhoud uitvoeren op ons Voice-platform. Wij starten om 19:00 uur met de werkzaamheden en wij verwachten dat deze voor 21:00 uur zijn afgerond. Tijdens het onderhoud is er geen verwachte impact.

Onze excuses voor het ongemak.

In de nacht van 9 op 10 mei tussen 0:00 en 02:00 uur zullen we grootschalig onderhoud gaan uitvoeren op ons KPN WBA-platform. In dit onderhoud zullen we de packetsize tussen Enreach en KPN vergroten. Na een traject van kleinschalig onderhoud zal er in deze laatste fase voor al onze DHCP en PPPoE KPN WBA-verbindingen een korte onderbreking plaatsvinden.

De DHCP- en PPPoE-sessies worden opnieuw opgezet. Dit zorgt voor een nieuwe sessie. Door het opzetten van deze nieuwe sessie verwachten wij een kortstondige onderbreking.

De onderbreking op de PPPoE is direct en de verbinding zal ook direct weer worden opgezet. Hiervan is de verwachte downtime een paar seconden. De onderbreking op de DHCP is afhankelijk van de zogeheten Time To Life (TTL) van de DHCP-sessie. Deze sessie zou na het vernieuwen direct moeten opkomen maar dit kan in het uiterste geval 60 minuten duren. Modems en routers zullen uit zichzelf deze renew uitvoeren. Dit kan worden geïnitieerd door een handmatige actie (modem en router afhankelijk) of reboot van de apparatuur.

Tijdens het onderhoud zal er korte tijd geen gebruik kunnen worden gemaakt van het internet. Streams en VPN-verbindingen worden onderbroken en dient daarna opnieuw te worden opgezet.

We adviseren om, als er een redundantie/backupverbinding aanwezig is, hier gebruik van te maken tijdens het onderhoudsvenster.

Indien een verbinding niet uit zichzelf terugkomt, dan zal er een reboot moeten worden uitgevoerd op klantlocatie.

In de avond van maandag 29 april tot en met dinsdag 30 april zullen wij onderhoud uitvoeren op ons SwyxON platform. In dit onderhoud zullen wij updates uitvoeren. Wij starten om 21:00 uur met de werkzaamheden en wij verwachten dat deze voor 02:00 uur zijn afgerond. De SwyxON portal & de SwyxControlCenter zullen tijdens het onderhoud af en toe onbeschikbaar zijn. De telefoon functionaliteiten blijven wel beschikbaar tijdens het onderhoud.

Onze excuses voor het ongemak.

In de nacht van donderdag 2 mei op vrijdag 3 mei zullen wij in ons standaard maintenance window onderhoud voeren op ons Enreach Contact platform. In dit onderhoud zullen wij bugfixes implementeren en voorbereidingen treffen voor nieuwe functionaliteiten. Wij starten om 00:00 uur met de werkzaamheden en verwachten dat deze rond 03:00 uur zijn afgerond. Tijdens het onderhoud is het mogelijk dat lopende gesprekken verbreken. Nieuwe gesprekken kunnen direct weer worden opgezet.

Ons excuses voor het ongemak.

WIKI en FAQ

Wil je instellingen wijzigen, gebruikersnamen aanpassen, rapportages draaien of sim-kaarten beheren maar je weet even niet meer hoe het moet? Bezoek dan snel onze vernieuwde Voicedata WIKI, hierin staan alle handleidingen en stappenplannen!

Open Voicedata WIKI

Informatievoorziening

Wij proberen altijd tijdig onze klanten te voorzien van updates over onderhoud, storingen, upgrades en updates op deze pagina, per mail of per sms. Toch kan het handig zijn om statuspagina’s van onze leveranciers te bekijken mocht er iets spelen.

Neem contact op met Voicedata

Voor gratis advies op maat, ondersteuning of calamiteiten, voor iedere organisatie, staan we altijd voor je klaar. Bel ons of laat je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact op.

Sales & Advies

Werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur

074-7113662

Klantenservice

Werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur

074-7113660

Calamiteiten 

24 x 7 bereikbaar

074-8200980

Sluit jij je, net als deze bedrijven, ook aan?

Klant worden