Telefonie voor tandartspraktijken
Als tandartsenpraktijk wil je altijd beschikken over de juiste gegevens, zeker wanneer het gaat om telefonie. Welke patiënt heb ik aan de lijn? Hoe ziet het medisch dossier van deze patiënt eruit en zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden? Met VoIP van Voicedata beschik je als tandartsenpraktijk over de ideale telefonie oplossing.
VoIP: de ideale telefonie oplossing voor elke tandartsenpraktijk
Voice-over-IP (VoIP) werkt door middel van internet. Dat maakt het de ideale telefonie oplossing voor elke tandartsenpraktijk. Niet alleen is het een voordelig en flexibel systeem, vanaf nu beschik je altijd over de juiste gegevens. Niet gek dus dat VoIP inmiddels in de markt de standaard is.
De voordelen van VoIP voor tandartsen
Altijd bereikbaar
Als tandartsenpraktijk wil je altijd bereikbaar zijn. Patiënten die niet komen opdagen of misgelopen telefoontjes kosten je praktijk namelijk onnodig veel tijd én geld. Dat wil je dus voorkomen. Met VoIP organiseer je je telefonie daarom in één overzichtelijk en betrouwbaar systeem. En als er even geen receptioniste beschikbaar is (bijvoorbeeld tijdens de pauzes), dan schakel je eenvoudig doorschakeling naar de voicemail in. Daarnaast kunnen voicemailberichten automatisch doorgestuurd worden als e-mails. Zo loop je nooit meer een telefoontje mis.
Voordelig
Een groot voordeel van bellen via VoIP is dat het veel voordeliger is dan traditioneel analoog bellen. Dat komt door het gebruik van internet – waar mogelijk zelfs bij internationale gesprekken. Intern bellen naar collega’s is overigens helemaal gratis! Wel zo handig als jouw tandartsenpraktijk onderdeel is van een overkoepelende organisatie.
Gebruiksvriendelijk en flexibel systeem
Daarnaast is VoIP een gebruiksvriendelijk en flexibel systeem. Moeilijke installaties en updates zijn niet meer nodig: VoIP beheer je volledig via de cloud. Ook het instellen van een keuzemenu is zo geregeld. En wil je nog efficiënter werken? Dan kun je kiezen voor een koppeling met het CRM-systeem.
CRM koppeling met telefonie tandartsenpraktijk
Een koppeling tussen het CRM-systeem en de telefonie van je tandartsenpraktijk zorgt er namelijk voor dat je direct beschikt over de juiste patiëntgegevens. Bij elk gesprek heeft de receptioniste direct de beschikking over het patiëntendossier. Wel zo handig om zo efficiënt mogelijk patiënten te woord te staan en de juiste behandelingen in te kunnen plannen. Meer lezen over de voordelen van een CRM koppeling met je telefonie? Dat kan hier!
Telefonie voor tandartsen via Voicedata: flexibel en betrouwbaar
Wil jij als tandarts kunnen vertrouwen op een flexibel en betrouwbaar telefoniesysteem? Kies dan voor VoIP van Voicedata. VoIP is bij ons al aan te vragen vanaf €8,- per maand en altijd maandelijks opzegbaar. Overstappen met je huidige nummers of liever nieuwe nummers aanvragen? Kan allebei! Benieuwd naar de ideale telefonieoplossing voor jouw tandartsenpraktijk? Stel hier jouw ideale pakket samen en ontvang een vrijblijvende offerte.
Liever eerst meer weten over VoIP of de mogelijkheden bespreken? Neem eens contact met ons op, dan vertellen we je er graag meer over!