Microsoft teams hybride modus

Teams hybride zorgt ervoor dat een aantal medewerkers Teams kunnen gebruiken als softphone op een bestaande telefooncentrale, inzetbaar vanaf 1 werkplek

  • Koppel je eigen telefooncentrale aan Microsoft Teams
  • Koppel hosted voip aan Microsoft Teams

Plan online demo Meer informatie

Teams Hybride – SIP user registration

Teams hybride zorgt ervoor dat de Teams applicatie als softphone ingezet wordt middels sip user registration op een bestaande centrale. SIP user registration zorgt ervoor dat je per gebruiker een registratie kunt uitvoeren binnen het Microsoft domein en een best of both worlds omgeving kunt creëren wat betreft bereikbaarheid.

Gebruik Teams i.c.m. je huidige telefooncentrale

Microsoft Teams in hybride modus voor telefonie betekent dat je gebruik kunt blijven maken van je huidige telefonieoplossing, waarbij je voor een deel van de medewerkers de Teams applicatie kunt toevoegen als softphone! De technische term voor deze functionaliteit is “sip user registration”, waarbij de gebruiker in de telefooncentrale gekoppeld wordt aan Microsoft Office 365.

Vele organisaties gebruiken Microsoft Teams als tool om onderling samen te werken, maar steeds vaker wordt het ook ingezet om snel extern te communiceren met klanten en leveranciers. Vaak is het slechts een klein gedeelte van de gebruikers die ook extern communiceren en voor die doelgroep is sip user registration een ideale oplossing!

Wie gebruikt Teams telefonie in hybride modus en waarom?
Er zijn verschillende argumenten te bedenken om Teams toe te voegen aan je telefooncentrale en het belangrijkste argument is “gemak”. Je kunt per gebruiker aangeven of diegene Teams als telefoonapplicatie mag gebruiken en dat is in veel gevallen erg handig.

Om te bepalen voor welk soort gebruiker Teams hybride het meest ideaal is zien we eigenlijk 4 verschillende klanten waarbij een van onderstaande punten altijd van toepassing is:

  • Bestaande telefooncentrale wordt gebruikt om ontbrekende functionaliteiten binnen het Microsoft domein af te vangen, maar waar bijvoorbeeld salescollega’s wel graag in Teams willen werken om sneller in contact te komen met klanten
  • Bij een vergaande vast-mobiel integratie binnen de organisatie is een volledige overstap naar Teams niet mogelijk
  • Bestaande telefooncentrale koppelt met CRM of ERP, dit kan Teams niet als het op zichzelf draait zonder de telefooncentrale
  • Bedrijf/organisatie heeft een aantal Teams gebruikers, maar wil ook DECT omgevingen (magazijn/fabriek) blijven gebruiken zonder die werkplekken uit te rusten met smartphones of andere devices

Voordelen Teams Hybride

  • Lage instap- en abonnementskosten
  • Beschikbaar vanaf 1 werkplek
  • Eenmalige inrichting via Powershell om de gebruiker in het domein te activeren en geen onderhoud in het Microsoft domein nodig
  • Alle routeringen en functionaliteiten van je huidige telefooncentrale blijven behouden
  • Bellen en gebeld worden via smartphone, laptop of tablet met de Teams App (Android & iOS)
  • Uitstekende service: wij zijn het aanspreekpunt voor al je vragen

Gebruik de Teams app als softphone

Gebruik de Teams applicatie als softphone op bijvoorbeeld Managed Voice of andere bekende sip-telefooncentrales als Broadsoft, 3CX, Avaya en meer. De Microsoft Teams applicatie wordt ondersteund door PC, Mac, iOS en Android, mede daardoor is het eenvoudig om altijd bereikbaar te zijn.

Wij koppelen de interne gebruiker uit je bestaande telefooncentrale aan het Microsoft domein, waardoor je een dialpad krijgt in je oproepen tabblad binnen Microsoft Teams. Je kunt dan met je collega´s uit- en inbellen met de telefoonnummers van je bedrijf.

Gebruik Teams als softphone op de volgende telefooncentrales:

  • Managed Voice & Coligo Grid
  • Software cloud PBX zoals Xelion, Swyx, 3CX, Mitel Flex
  • On premise PBX zoals Avaya, Mitel, Unify
  • Asterisk (Yeastar, Clearvox en andere Asterisk centrales)
  • Broadsoft (KPN, Routit, Vodafone)
  • Staat jouw centrale/oplossing hier niet tussen? Check dan of de centrale de mogelijkheid biedt om SIP gebruikers of kanalen (username + wachtwoord) aan te maken om connectie te maken met de omgeving

Technische uitleg

Het koppelen van SIP-trunks aan Microsoft Teams is tegenwoordig een standaard techniek, waarbij er een koppellaag wordt gecreëerd in de vorm van Session Border Controllers. Die laag zorgt ervoor dat beide platformen naadloos met elkaar communiceren en dit wordt al jarenlang ingezet bij verschillende bedrijven en organisaties.

De toevoeging om ook een bestaande telefonie omgeving te kunnen blijven gebruiken heet “sip user registration”, waarbij er intelligentie is toegevoegd zodat je op gebruikersniveau een koppeling kunt realiseren.

Hoe werkt sip user registration?
Voicedata verzorgt de koppeling tussen Microsoft en de telefooncentrale. Onze registratieserver biedt de mogelijkheid om om users, gebruikers of kanalen uit een bestaande SIP-telefonieomgeving te registreren als een vast toestel of vaste gebruiker. Die server is gekoppeld aan de Audiocodes SBC omgeving die de connectie met Microsoft verzorgt en door deze inrichting is het eenvoudig om vanuit een online portal sip users te registreren met daaraan gekoppeld de e-mailadressen van Microsoft 365 gebruikers.

Sluit jij je, net als deze bedrijven, ook aan?

Klant worden

Teams Hybride en Voicedata

één van de meest ervaren spelers, ook in Microsoft Teams
Sinds januari 2004 actief op de zakelijke telecommarkt en sinds 2020 ook Microsoft Teams telefonie en bellen via Teams. Voicedata was de allereerste partij in Nederland die hosted voip koppelde aan Microsoft Teams.

betrouwbaar & professioneel
Voicedata is een bedrijf dat communicatiediensten op een betrouwbare en professionele wijze implementeert in uw huidige infrastructuur en Microsoft omgeving.

alles onder één dak
Naast vaste IP-telefonie biedt Voicedata een totaalpakket (Fiber, Mobiel, vaste telefonie, corporate numbers en Whatsapp oplossingen) dat volledig aansluit op jouw wensen.

Ontvang een offerte