KPN heeft aangekondigd te gaan stoppen met het aanbieden van ISDN1, enkelvoudige en meervoudige ISDN2 en meervoudige PSTN diensten. Vanaf 1 september 2019 zullen al deze verbindingen niet meer ondersteund worden. Voor de uitgebreidere ISDN-verbindingen (15/20/30) geldt een einddatum van 1 januari 2021. In de nabije toekomst zullen alle bedrijven dus de overstap moeten maken naar een andere oplossing voor hun telefonische bereikbaarheid. KPN heeft haar klanten hier een voorstel voor gedaan, maar dit is in de meeste gevallen geen verbetering of financieel interessant aanbod.

Oplossing: VoIP

Voicedata kan hier een oplossing voor bieden. VoIP-diensten zoals Managed Voice en Voice Connect bieden een uitstekende uitkomst om te moderniseren, maar in de meeste gevallen ook nog een kostenslag te maken. In veel gevallen zijn deze diensten namelijk goedkoper dan de traditionele ISDN of PSTN-telefonie. Bovendien zijn de mogelijkheden en functionaliteiten legio.

In plaats van een ‘eenvoudige’ telefonie-oplossing krijg je bij een hosted oplossing als Managed Voice namelijk een volwaardige telefooncentrale in de cloud. Meer mogelijkheden met betrekking tot uw bereikbaarheid zijn het gevolg! Wachtrijen, meer gelijktijdige gesprekken, keuzemenu’s, dag-nachtplanning: allemaal functies die zijn inbegrepen bij de Managed Voice omgeving. En dan hebben we het nog niet eens gehad over onze vast-mobiel integratie.

Begin snel om problemen te voorkomen

Het is aan te raden ruim voor 2019 te gaan oriënteren op de mogelijkheden. Juist doordat de mogelijkheden zo uitgebreid zijn is het belangrijk de beste oplossing voor uw organisatie te vinden. Voicedata helpt u hier graag bij. Onze adviseurs komen graag een keer langs om de mogelijkheden te bespreken en de beste oplossing voor u te vinden. Juist omdat het een verbetering kan betekenen voor uw bedrijfsproces én financiën kan het al aantrekkelijk zijn om meteen over te stappen.

Door een informatieaanvraag te doen neemt u snel en vrijblijvend contact met ons op. Wij komen binnen 1 werkdag terug op uw verzoek en kunnen in de meeste gevallen een maatwerkoplossing aanbieden die precies aan uw wensen voldoet.

Overstap naar VoIP

Een overstap van ISDN naar VoIP is vaak binnen een paar weken geregeld. Voicedata helpt u met het behouden van uw huidige telefoonnummer(s) en zorgt ervoor dat u zo min mogelijk last heeft van een overstap. Hoe? Tussen de aanvraag en de daadwerkelijke overname van het nummer (deze datum wordt in samenspraak met u vastgelegd) regelen wij dat alle benodigdheden voor VoIP telefonie bij u aanwezig zijn. Ook regelen we uw bereikbaarheid van te voren in. Zo kunnen we garanderen dat op de dag van nummerovername de downtime minimaal is. De overgang verloopt naadloos, het enige dat u zult merken zijn de toegenomen gesprekskwaliteit en de optimale bereikbaarheid!