Coligo Grid

Het nieuwe communicatieplatform Coligo GRID is vanaf nu beschikbaar. Het ‘Grid’ bestaat uit verschillende applicaties die samen een volledig geïntegreerd systeem vormen voor alle communicatie. Naast een update voor onze Managed Voice dienst naar Managed Voice 3, betekent dit de release van de nieuwe applicaties Coligo Desktop, Messenger, Reach en Meetings.

Managed Voice 3

Het nieuwe Managed Voice 3 wordt volledig geïntegreerd in het platform Coligo. Dit betekent dat functionaliteiten en diensten aan elkaar gekoppeld zijn. Denk bijvoorbeeld aan een softphone op uw computer (Coligo Desktop) of uw persoonlijke voicemailbox. Dit maakt het mogelijk om gesprekken binnen het platform zonder onderbreking over te schakelen van bijvoorbeeld uw vaste telefoon naar mobiele telefoon naar desktop client, zonder de beller hier iets van merkt. Ook is het mogelijk om via de Reach app uw bereikbaarheid tot in de puntjes te reguleren.

Coligo Desktop

Coligo Desktop is binnen het GRID verantwoordelijk voor alle spraakcommunicatie via de pc of Mac. Een goede softphone ontbrak nog binnen het Voicedata portfolio, maar met Coligo Desktop hebben we ook hiervoor een oplossing gevonden. Naast een softphone dient Desktop ook als beheersysteem voor uw oproepen. Geruisloos overschakelen van uw deskphone naar mobiele telefoon? Met één druk op de knop wordt het gesprek verplaatst zonder dat uw gesprekspartner hier iets van meekrijgt.

Met de invoering van Coligo Desktop en Coligo Messenger op de telefoon kunnen we nu een compleet communicatieportfolio aanbieden, waarmee we geen gebruik meer hoeven te maken van third party applicaties als Bria of Zoiper. Bovendien loopt de ontwikkeling van deze softphones gelijk met de ontwikkeling van onze diensten en kunt u dus altijd gebruik maken van de nieuwste functionaliteiten.

Coligo Reach

In Coligo REACH is de bereikbaarheid in te stellen. In REACH kunnen verschillende profielen worden aangemaakt op basis van tijden en dagen. Deze vormen vervolgens een standaard weekconfiguratie, die op elk moment kan worden gewijzigd via een widget. Een profiel ‘Lunch’ kan bijvoorbeeld handig zijn om tijdens etenstijd naar de voicemail te routeren, terwijl een ‘Vergader’-profiel gebruikt kan worden om alle gesprekken door te sturen naar een bepaalde collega.

Daarnaast is het ook mogelijk om een selectie te maken op basis van contact(groep)en. Hiermee is een scheiding te maken tussen privécontacten en zakelijke contacten. Zo weet je zeker dat dat ene belangrijke privételefoontje wel doorkomt, ondanks je ‘Vergader’-profiel.

Naast de bereikbaarheidsinformatie zijn ook alle functionaliteiten uit de applicatie DASH geïntegreerd in REACH. Het data- en belverbruik zijn in te zien, voicemailberichten zijn te beluisteren en het afzendernummer is eenvoudig en snel te wijzigen. Daarnaast wordt het nog eenvoudiger om je aan te melden op de nodige wachtrijn. Inbellen op de centrale wordt verleden tijd.

Coligo Messenger

Coligo Messenger is de smartphone applicatie om te chatten en foto’s, video’s en locaties met hen deelt. Omdat de Messenger App binnen het platform draait zijn alle collega’s meteen toegevoegd in de contactenlijst en is hun ‘presence’ informatie ook te zien. Zo is snel en makkelijk te zien of de collega telefonisch beschikbaar is, ingelogd is in de app of bijvoorbeeld niet gestoord wil worden. In de komende maanden zal ook een softphone beschikbaar worden gemaakt en wordt videobellen als optie toegevoegd.