0900 nummer

een professioneel en betaald servicenummer zonder maandelijkse abonnementskosten

  • Geen abonnementskosten
  • Rechtstreeks gekoppeld in je nummerplan
  • Bepaal zelf de minuuttarieven

Informatie aanvragen Bekijk de mogelijkheden

0900 nummer

Een 0900 nummer is een servicenummer voor bedrijven, waarbij de eigenaar van het nummer zelf aangeeft wat de kosten voor de beller zijn. Het is dus een betaald nummer voor klanten of bellers en kan ingezet worden bij het verstrekken van telefonisch advies en serieuze informatie.

Waarom een 0900-nummer in gebruik nemen?

Door een 0900 nummer in te zetten kun je als bedrijf geld verdienen bij het telefonisch geven van advies en serieuze informatie. Een andere goede reden om een 0900 nummer te gebruiken is het verlagen van het aantal binnenkomende telefoongesprekken.

0900-nummers mogen niet ingezet worden voor amusement (0909-nummer) of erotiek (0906-nummer)

0900-nummer voor bedrijven

Wanneer je duidelijk en helder de tarieven communiceert en de beloofde informatie of dienst levert aan je klanten zorgt het 0900 nummer voor extra inkomsten. Veel bedrijven zetten een 0900 nummer in om telefonisch contact te verminderen (het kost immers geld) waardoor klanten sneller geneigd zijn om online te bestellen, advies in te winnen of andere zaken afhandelen.

De opbrengsten van het 0900 telefoongesprek

Als eigenaar van het 0900-nummer bepaal je zelf welk tarief je per minuut of gesprek in rekening brengt bij de beller. Een tarief van bijvoorbeeld € 0,10 per minuut resulteert al in een uitbetaling aan jouw organisatie na alle binnenkomende gesprekken.

Je kunt bij het bepalen van het tarief kiezen om de kosten per minuut of per gesprek in rekening te brengen. Bij een tarief per minuut kunt u een bedrag kiezen van 10 tot 100 cent per minuut. Bij een tarief per gesprek, kun je een bedrag kiezen van 10 cent tot 1,30 euro per gesprek.

Deze opbrengsten worden verrekend met je belkosten, wat er uiteindelijk voor zorgt dat het 0900-nummer maandelijks opbrengsten zal genereren die iedere maand aan jou worden uitbetaald.

Tarieven

Als uitbater van een 0900 nummer bepaal jij de kosten voor de beller en daardoor ook de bijbehorende opbrengsten

kosten opbrengsten 0900

Een 0900-nummer registreren

Voordat je gebruik kunt maken van een informatie- of servicenummer, zoals een 0900-nummer, moet je deze aanvragen bij de ACM. Voicedata adviseert om dit aanvragen altijd zelf te doen: zo weet je zeker dat jij de echte eigenaar bent van het nummer, in plaats van bijvoorbeeld jouw telecomprovider. Je hebt bij het registreren de keuze uit twee verschillende soorten nummers. Je kunt kiezen voor een kort informatienummer met vier cijfers (0900-1234) of een lang informatienummer met 7 cijfers (0900-1234567).

De kosten voor deze twee type nummers verschillen wel. Voor de eerste variant, het korte nummer, betaal je bij het aanvragen eenmalig 115 euro. Daarna betaal je per kalenderjaar 44 euro per nummer. Voor de tweede en langere variant betaal je iets minder; dat nummer kost bij het aanvragen eenmalig 59 euro. Daarna betaal je 22 euro per nummer per jaar. Het is goed om te weten dat deze kosten gelden voor het hele kalender jaar. Dus als je het nummer na 1 januari aanvraagt, betaal je wel de kosten voor het hele jaar.

Broadcasting bij Voicedata

Voicedata zorgt voor het broadcasten van jouw 0900-nummer. Wil je de nummers doorschakelen naar mobiele of andere nummers dan is dit mogelijk. Je kunt zelfs voor het complete pakket gaan: als je ook telefonie afneemt bij Voicedata Op die manier krijg je niet te maken met extra doorschakelkosten.

De broadcasting van een 0900 nummer bij Voicedata kent enkel eenmalige kosten en er zijn geen aanvullende maanlasten zoals bij vrijwel iedere andere aanbieder het geval is.

Ontvang geheel vrijblijvend alle informatie over het gebruik van een 0900 nummer per mail

Meldingen en notificaties 0900-nummer

Wanneer een 0900 nummer in gebruik is stelt de ACM het verplicht voor ieder gesprek melding te maken van het minuuttarief en indien een beller in de wacht staat moet er een positiemelding om 60 seconden worden aangegeven. Communiceer ook op je website of in je e-mailhandtekening duidelijk het minuuttarief, de ACM geeft expliciet in haar regelgeving aan dat dit een pre is bij 0900-nummers.

De telefoonmeldingen en notificaties zijn uiteraard geautomatiseerd in ons systeem, zodat klanten van Voicedata direct aan alle technische voorwaarden voldoen om het 0900 nummer te gebruiken.

Geautomatiseerde berichten:

  • Dit gesprek kost “x” cent per minuut met een maximum van €45,00
  • “U bent de eerst wachtende” of “u bent beller nummer 2”

Informatie 0900 nummer

Laat je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om je te adviseren hoe je een 0900 nummer het beste kunt gebruiken!

Direct in contact komen met een van onze adviseurs? Bel ons op 074-7113660.

Sluit jij je aan bij Voicedata?

Neem contact op voor uw speciale aanbieding

Klant worden

Alt tekst

Daarom Voicedata

één van de meest ervaren spelers
Sinds januari 2004 actief op de zakelijke telecommarkt en hiermee één van de meest ervaren spelers die volledig op VoIP gefocust is.

één van de meest ervaren spelers
Sinds januari 2004 actief op de zakelijke telecommarkt en hiermee één van de meest ervaren spelers die volledig op VoIP gefocust is.

één van de meest ervaren spelers
Sinds januari 2004 actief op de zakelijke telecommarkt en hiermee één van de meest ervaren spelers die volledig op VoIP gefocust is.

Inloggen